[Xenserver 5.5] test du receiver

Bonjour @ tous



nous rencontrons quelque problèmes pour uniformiser nos version de client (11, 11.2, 12 etc)

j’ai proposé a mon client de tester receiver.



pour se faire il me donne carte blanche…



mon idée :

  • monter xenserver 5.5 sur deux machines physiques
  • monter la couche delivery center et merchandising 1.2
  • monter quelque desktop virtuel sur l’environnement Xen pour tester les différentes possibilités





    Mes questions pour les experts:
  • XEnserver compliqué a mettre en place ?
  • mon idée semble bonne ou faire différemment serait mieux ?
  • y a t’il des pré-requis ou autres qu’il ne faudrait surtout pas louper ?
  • termes de pré-requis, que me faut t’il comme conf minimale ? (pour faire ce genre de test)
  • niveau licence, j’ai lu que pendant les 30 premiers jours il n’y aurait pas de soucis, xen va bien fonctionner ?



    en attendant vos réponse je me paluche admin guide, etc… :slight_smile:

yop,



oui XS est tres simple a mettre en place.



XS c’est gratuit :wink: donc pas de probleme le 31e jour.

Super



merci de ta réponse.



Pour mes quelques questions, en gros une fois que j’ai le hardware, je boot sur l’iso et en avant.

bon et bien super je test ça alors.

bonjour



bon j’ai installé Xen sans problème : boot iso, clic suivant, installation terminé.

ensuite, download de l’appliance merchandising server 1.2 via XenCenter.

Et la problème : je n’arrive pas à joindre la console Merchandinsing (https://ipxenserver/appliance



Je pense que j’ai loupé une étape au niveau routage…des VM par rapport à l’hyperviseur.



une ptite idée ?

rien trouvé dans l’admin guide, et j’ai refait la procédure du quick start guide :frowning:

Yop, tu as loupé un truc la…



Dans la consol xencenter tu dois aller sur la console de ton appliance et configurer ton “merchandising”, après ton appliance sera vu sur le réseau comme un autre serveur.


"http://66.165.176.77/proddocs/index.jsp?topic=/licensing/lic-library-node-wrapper.html&lang=fr" wrote:
Importing the Virtual Appliance
Updated: 2009-09-30

You install the Merchandising Server virtual appliance using Citrix XenCenter for XenServer 5.0 (Express, Standard, Enterprise, or Platinum Edition). For information on upgrading the Merchandising Server software, see Upgrading the Merchandising Server.
1.The Merchandising Server virtual appliance (.xva) image is available for download from the Citrix download site. The image name is similar to citrix-merchandising-server-[releaseNumber].bz2. Where [releaseNumber] is a numerical value representing the release.
2.Unpack the zip file using Bz2 or another archive utility.
3.Start Citrix XenCenter.
Important: Verify that you have a minimum of 20 gigabytes of available hard disk space before proceeding.
4.In XenCenter, choose File > Import VM.
5.Click Browse, navigate to the .xva file, and click Open.
6.Select Exported VM as the Import Type and then click Next.
7.In the Home server screen of the wizard, select the XenServer instance where this VM should be imported and then click Next.
8.In the Storage screen, select the XenServer where the storage repository resides and then click Import. The import begins and the Network screen opens.
9.In the Network screen, select the appropriate network designation. If you only have one network, select Network 0.
10.Click Next.
11.In the Finish screen, clear the checkbox for Start VM after Import and then click Finish.
The import progress is displayed in the status bar at the bottom of the XenCenter window and also on the Logs tab. The import process may take some time, depending on the size of the VM and the speed and bandwidth of the network connection between XenCenter and the server where you are installing the new VM. Under optimum conditions this could take as little as 5 minutes.

After the import process completes, you can specify the amount of memory to be allocated to this VM before starting the VM.

12.Right-click the VM in the XenCenter window and choose Properties to allocate memory and number of VCPUs for the VM.a.Click the Memory tab and VCPUs tab and choose the amount of memory for the VM.
Note: We recommend that you allocate at least 4Gb of memory.
b.Click the VCPUs tab and choose the number of VCPUs.
Note: We recommend that you allocate at least 2 VCPUs.
13.Configure the VM for an auto-generated MAC address. (The VM does not function properly without a unique MAC address.)a.In the XenCenter window, select the VM and click the Network tab.
b.Click the Properties button and select Auto-generate.
c.Click OK.
14.In the XenCenter window, right-click the VM and select Start. The VM starts and the Network Configuration Utility opens.
15.Enter the numerical values as directed on the screen to establish the IP address, netmask, default gateway, and a DNS server for this server.
Note: The Merchandising Server does not support DHCP.
Note: An asterisk is displayed by each setting that you have changed but not saved.
16.Enter 9 to save your settings as directed on the screen.
Note: There is one more option available in this utility that is not displayed on the screen. Entering an uppercase 'R' resets all the values, including the root password, to the factory defaults. Use caution when using this feature.
You have completed the installation and configuration of the virtual machine.

Want More Information?
•Changing Server Network Setting
•Configuring the Administrator Console

Ok super.

Bon c’est la procédure que j’avais suivi. bref, a mon avis c’est au niveau de l’étape 15…

faut t’il que je prévois des adresses IP pour mes Vm, ou bien xenserver va gérer ça comme un grand…switch virtuel avec baux IP Virtuel ???

J’ai rejouer complètement toute la procédure.

Mais toujours la même chose. quand je veux manager merchandising je lance un navigateur :

https://@dresseip/appliance  mais nada



:frowning:

c’est https://@ipdelappliance/

bon du coup ça marche…



url est bien https://@ip/appliance



merci pour le coup de main…je ferai un petit retour sur receiver du coup !!!