Erreur Interrupt Time

Bonjour !

Ferme 4.5r5, 2003r2sp2;

Pour mon info perso, klk1 pourrait-il m’expliquer ce que signifie ce msg ?

Depuis que nous avons changé les paramètres de publi d’une appli, les serveurs me genèrent tous aléatoirement ce msg;

Dans cette nouvelle publication on fait appel un logiciel tiers pour du sso …

Thanks

Quand le taux d’interruption processeur est trop élevé, le processeur ne peut pas traiter les opérations conventionnelles.

When looking at this in Performance Monitor, % Interrupt Time is the time the processor spends receiving and servicing hardware interrupts during sample intervals. This value is an indirect indicator of the activity of devices that generate interrupts, such as the system clock, the mouse, disk drivers, data communication lines, network interface cards and other peripheral devices. These devices normally interrupt the processor when they have completed a task or require attention. Normal thread execution is suspended during interrupts. Most system clocks interrupt the processor every 10 milliseconds, creating a background of interrupt activity. DPC mode is time spent in routines known as deferred procedure calls - these are routines scheduled by device drivers to complete interrupt processing. DPC’s are often referred to as soft interrupts. From the Performance Monitor perspective, the % DPC Time counter shows the percentage of the time that the system was executing in DPC mode. Measuring these counters separately can provide insight into whether there are issues with the interrupt service routine or its DPC.

Un peu de littérature : http://blogs.technet.com/b/askperf/archive/2008/01/18/do-you-know-where-your-processor-spends-its-time.aspx

Il faut savoir que les valeurs par défaut dans les profils de contrôle sont beaucoup trop faibles pour des processeurs de cette génération.

Il est conseillé de multiplier chaque valeur par 10.

Merci Max, je vais méditer;

La valeur reste entre 20 et 22. Si je regarde sur un serveur mono-pro quad coeur, il y a sur le graph de performance, un coeur de proc qui reste en valeur haute.

(Mes valeurs au niveau citrix sont valeur basse 6, valeur haute 9)