Bug client citrix

Bonjour,



Nous avons un site citrix secure gateway et depuis les pays bas , quand les personnes essaient de se connecter ils ont un message concernant leur client citrix

malgré la reinstallation du client ils ont le message d’erreur

Tu es sur que cela soit un bug, je dirais plutot un problème de langue du client.

quelle est la langue de Windows sur leurs machines ?

lors de l’installation du client ICA 10, quelle langue a été choisie lors de l’installation ?



extrait du guide du client ICA 10 :

During the installation, the user selects a language for the user interface: English,

German, French, Spanish, or Japanese. After the client is installed, the user

interface appears in the language stored in the ICA_UILocale registry value. If

the value does not exist or has no data, the user interface language of the client is

determined by the following factors, in order:

• The UILocale ICA parameter defined in the ICA file is checked if an ICA

session is getting started.

• If the language specified in the UILocale ICA parameter is not supported,

the user’s default language is checked.

• If the user’s default language is not supported, the system’s default

language is checked.

• If the system’s default language is not supported, the user interface defaults

to English.

c’est des users du pays bas… je vais leur demander de telecharger le client 10 depuis le citrix de citrix :





http://www.citrix.com/English/SS/downloads/details.asp?dID=2755&downloadID=164538&pID=186#top



apres on va voir