Administrer une ferme 4.0 et 4.5 a partir de la même console

Bonjour,

J’aimerais savoir si à partir d’une MMC 4.5 , il est possible d’administrer à la fois une ferme 4.0 et une ferme 4.5

Actuellement, lorsque j’essaye de decouvrir ma ferme 4.0 à partir une console 4.5 cela ne fonctionne pas

l’AMC 4.5(4.6) permet de faire des choses qui ne sont pas supportées par 4.0

de même, de nombreuses choses ont été retirées de la CMC4.5 par rapport à 4.0

DONC

dans le cadre d’une ferme mixte, il est possible de gérer basiquement les serveurs 4.5 depuis une CMC ou ASC 4.0

MAIS

aucune modification sur la ferme 4.5 ne doit être faite avec des outils 4.0

Pour parfaire ces bonnes paroles, il existe un guide de migration vers PS 4.5 http://support.citrix.com/article/CTX114618, qui explique le cas des fermes mixtes PS 4.0/PS 4.5 (page 17):

When two or more versions run within a single farm, a number of potential issues may arise, including:

• More complex administration. When an administrator needs to make changes, the

console version must match the server version being modified. For example, if a

server farm is based on both Presentation Server 4.0 and 4.5, changes to Citrix

Policies should be made within the respective Presentation Server Console version.

• Functionality. When running two or more versions, not all farm-wide capabilities can

be invoked. For example, IMA Encryption and Configuration Logging can be enabled

only when all servers are running Presentation Server 4.5 or higher. Also, certain

features such as custom administrator rights do not function correctly in these

situations.

• Inconsistent user experience. The user experience will vary based on the

Presentation Server being accessed. For example, if the user accesses a graphical

application on a Presentation Server version 4.5 where SpeedScreen Progressive

Display is enabled on Monday and then accesses that same graphical application on

a Presentation Server version 4.0 on Tuesday, the user experience will be different.

• Issues. Mixed server farms inherently have more issues and generate a higher

number of support calls.